Bij aankopen via onze webshop beschikt de consument over een wettelijk herroepingsrecht.
1. Wie kan herroepen?
Alleen consumenten (natuurlijke personen die handelen voor doeleinden buiten hun handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit) hebben recht op herroeping.
2. Hoe lang is de bedenktijd?
U hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst van uw bestelling zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
Na het melden van de herroeping hebt u nog eens 14 dagen om de goederen effectief terug te sturen.
3. Hoe meldt u een herroeping?
U kunt de herroeping schriftelijk melden via e-mail of per post:
Contactgegevens:
Bloemendroom – De Sfeermakers
Heuveneindeweg 9, 3520 Zonhoven
📧 info@bloemendroom.be
U kunt hiervoor het officiële modelformulier voor herroeping gebruiken, maar dit is niet verplicht.
4. Uitsluitingen van het herroepingsrecht
Het herroepingsrecht is niet van toepassing op verse producten zoals bloemen en planten, conform artikel VI.53, 4° van het Wetboek van Economisch Recht.
5. Voorwaarden voor terugzending
U dient de goederen ongebruikt, in originele staat en zonder schade terug te sturen. Het is echter niet verplicht om de originele verpakking of factuur voor te leggen.
Een ander aankoopbewijs zoals een bankafschrift is voldoende.
Let op: wij mogen een waardevermindering aanrekenen indien het product is gebruikt of beschadigd.
6. Wie betaalt de retourkosten?
De rechtstreekse kosten voor het terugzenden van de goederen zijn voor rekening van de klant, tenzij anders overeengekomen.
Indien u bij de bestelling een leveringsmethode koos die duurder was dan de standaardlevering, worden deze extra kosten niet terugbetaald.
7. Terugbetaling
Na ontvangst en controle van de retourzending wordt het aankoopbedrag binnen 14 dagen terugbetaald, op dezelfde wijze als waarmee de betaling werd uitgevoerd.
Wij mogen wachten met terugbetaling tot we de goederen hebben ontvangen of tot u heeft aangetoond dat u deze hebt teruggezonden.